KLEIVELAND

Vi hadde fokus på å ivareta gjenkjennelige trekk fra den gamle profilen
Andreas
Prosjektleder

Prosjektet

Kleiveland har sitt fotfeste tilbake til 1971, da Sigmund Kleiveland åpnet gullsmeden i gamle Indre Arna. Det er nå den femte generasjonen som styrer skuten, og i den anledning var det på tide å få på plass en digital tilstedeværelse og en ny visuell identitet som reflekterte at Kleiveland er en gullsmed også for fremtiden. Vi ble valgt til å ta fatt på denne spennende reisen.

Med lange og varige tradisjoner var det viktig å beholde noen gjenkjennelige trekk i den nye profilen til Kleiveland. Enkelte trekk i logoen kan sammenlignes med den gamle. I tillegg ble det lagt fokus på å lage en tidløs, minimalistisk og moderne logo som passer på alt fra nettside til trykkflater. For oss var det viktig å skape innsikt i historien til Kleiveland for at denne kunne ivaretas gjennom den nye profilen.